Kamsteeg Administratie is het administratie- en advieskantoor van Richard Kamsteeg (Amsterdam, 1962).

Twintig jaar ervaring
In de jaren tachtig ben ik aan de opleiding tot accountant begonnen en gaan werken bij een accountantskantoor.
De accountancy heb ik vanaf het begin een interessant vakgebied gevonden. Toch realiseerde ik me al snel dat de praktische kant meer mijn belangstelling heeft. De theoretische inzichten en methodes gebruiken in de praktijk van elke dag - zelf administraties voeren, jaarcijfers maken, mensen begeleiden - dat bleek mijn voorkeur te hebben. Vandaar dat ik begin jaren negentig ben overgestapt naar een uitvoerende functie in het bedrijfsleven. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik als zelfstandig administrateur het beste tot mijn recht zou komen. In 2000 heb ik daarom Kamsteeg Administratie opgericht, mijn eigen administratie- en advieskantoor waar ik mijn inmiddels vijfentwintig jaar ervaring inzet voor u.

Doe het zelf!
Mijn uitgangspunt is steeds: ‘doe alleen wat de klant zelf niet kan’. Hoe meer u zelf doet, hoe lager de kosten zullen zijn. Ik adviseer u dan ook uitvoerig over de manieren waarop u bijvoorbeeld zelf een goede administratie kunt opzetten en bijhouden. In principe hoeft u dan alleen het werk uit te besteden, dat u zelf niet kunt. Meer activiteiten uitbesteden kan natuurlijk altijd, maar dan zorgt Kamsteeg Administratie ervoor dat u hier weloverwogen en goed geïnformeerd voor kiest.

Met logisch denken kom je van A naar B, met fantasie kom je overal.

(Albert Einstein)